Monday, May 15, 2006



hey ini aku..kau kenal bukan ?
ya aku bukan batu karang, namun aku juga bukan ilalang.
aku besi hitam terasah air, menahan angin.
sendiri berpijak, sunyi senyap. ladang ilalang dan padang penembakan.
sebuah sosok berbaju biru, berambut sebahu dibalik kaca buram.
kaukah itu ? atau bayang imajinasiku. tak pernah mati..terus menghujam, sedetik setikaman. mengusap punggung berdarah, antara bekasi dan kelapa gading.
menyungkur bumi di tepian kali sari. seperti sebuah sore yg matang di atas jembatan.....dan mungkin bulan depan kelak aku akan berkata.
selamat datang kematian..begitu aku rindu padanya.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

aku air,
menghabiskan besimu.
aku udara,
menguliti lapismu.

aku tanah,
mengubur sedihmu.
sekarang atau esok pagi,
sebelum matahari terbit kembali

3:12 PM  

Post a Comment

<< Home